24 juni 2015

10 böcker jag vill läsa igen

Här är en lista på 10 böcker jag vill läsa igen någon gång. Jag har inte satt dem i någon speciell ordning.

  • The book thief av Markus Zusak
Helt fantastisk bok. Skulle vara kul att jäm,föra den med filmen lite mer, jag läste boken långt innan jag såg filmen så kunde inte jämföra dem ordentligt.
  • The fault in our stars av John Green
Tror inte jag behöver förklara varför jag vill läsa den här igen. Men skulle vara kul att se va man tycker om den efter att man sett filmen.
  • If you find me - Emily Murdoch
Läste den för några år sedan och kommer ihåg att jag gillade den väldigt mycket.
  • Osalig väntan av Pat Moon
Den var en av mina favoritböcker när jag var yngre och det skulle vara kul att se vad man tycker om den nu.
  • Life of Pi av Yann Martel
Den här boken lämnade många fråor i mitt huvud när jag läst klart den. Är lite rädd för att läsa den egen eftersom man redan vet hur den slutar och jag tror inte det blir samma sak då.
  • När gud var en kanin av Sarah Winnman
Det var väldigt längesedan jag läste den här boken. Jag kommer ihåg att jag inte gillade andra delen lika mycket som den första.
  • A walk to remember av Nicholas Sparks
Har sett den här filmen flera gånger men bara läst boken en gång. Jag tror det här var den första boken jag läste frivilligt på engelska. Tror det gick ganska segt att läsa den då.
  • Definitionen av liv av Anthony Marra
Åh, vad ska man säga om den här boken. Den var helt fantastisk när jag väl tog tag i att läsa klart den. Det tog väldigt lång tid att läsa klart den då jag hamnade i en lässvacka när jag läste den.
  • Coraline - Neil Gaiman
Jag kommer inte ihåg så mycket om den här boken. Jag läste den när jag var yngre. Det jag kommer ihåg är väl att jag tyckte den var lite läskig.
  • The perks of being a walflower - Stephen Chbosky
Ännu en fantastisk bok. Även här skulle jag vilja se vad jag tycker efter att ha sett filmen.

2 kommentarer:

  1. Boktjuven har jag alldeles nyss läst om och jag blev inte besviken! Jag har inte läst om The fault in our stars, men håller med dig om att det skulle vara kul :)

    SvaraRadera
  2. De två första på din lista vill även jag läsa om någon gång. Två helt fantastiska böcker.

    SvaraRadera