22 februari 2015

Smakebit på söndag - Himmelstrand av John Ajvide Lindqvist


Dagens smakbit kommer från John Ajvide Lindqvists Himmelstrand sidan 145.



Katt ligger i fönstret till sin vagn och hussarna håller på med något på marken. Dörren står öppen. Benny sträcker på sig och gäspar utan att släppa Katt med blicken. Han vädrar och blir konfunderad. Den där lukten av Barnbarn som han kände på fältet finns här nu. Svagt, svagt. Barnbarn kommer närmare. Det är konstigt, men inte så oroväckande. Barnbarn är inte farliga, bara jobbiga för öronen.

12 kommentarer:

  1. Jag har bara läst noveller av honom, men jag vill läsa någon bok av honom också. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  2. Dette er en mystisk smakebit. Ukjent bok for meg., men sikkert bra! God søndag!

    SvaraRadera
  3. Fick denna i julklapp, men eftersom jag försöker läsa hans böcker i den ordning de kommit ut så är det en bit kvar :)

    SvaraRadera
  4. Var inte särskilt förtjust i denna bok av Ajvide Lindqvist (har skrivit långt mycket bättre böcker). Men just sidohistorien om Katt och hunden Benny var ju ganska söt! :)

    SvaraRadera
  5. Har bara läst Hanteringen av odöda och Låt den rätte komma in
    så nu blev jag nyfiken på denna bok. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  6. Jeg liker denne forfatteren, men jeg har ikke lest akkurat denne boken. Jeg håper det er en jeg kan finne på norsk. Ønsker deg en fin søndagskveld!

    SvaraRadera
  7. Speciellt med att ha avsnitt med hur djuren tänker. Jag har läst några andra böcker av John Ajvide Lindqvist och gillat dem, så jag kommer nog läsa den här med. :)

    SvaraRadera
  8. Är nyfiken på denna författar. Har en av hans böcker på läsplattan. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten. Han skriver bra, men det är alldeles för läskigt för mig ;-)

    SvaraRadera
  10. Han må jeg lese mer av.. Har en novellesamling her.. takk for smakebit.:)

    SvaraRadera
  11. jag läste hans första och var väldigt häpen över att jag gillade den. tack för smakbiten!

    SvaraRadera