12 juli 2014

Recension - SIA av Josh Grayson

When seventeen-year-old Sia wakes up on a park bench, she has no idea who or where she is. Yet after a week of being homeless, she’s reunited with her family. At school, she’s powerful and popular. At home, she’s wealthy beyond her dreams. But she quickly realizes her perfect life is a lie. Her family is falling apart and her friends are snobby, cruel and plastic. Worse yet, she discovers she was the cruelest one. Mortified by her past, she embarks on a journey of redemption and falls for Kyle, the “geek” she once tormented. Yet all the time she wonders if, when her memories return, she’ll become the bully she was before…and if she’ll lose Kyle.

Omdöme
Det här var en bok som verkligen föll mig i smaken. Jag gillade hur de framställde karaktärerna speciellt Sia.
Jag gillade även språket i den här boken. Den var lätt att läsa och blev inte tråkig.
Jag har inte tidigare läst någon liknande bok, så det var kul att läsa om något annat än det vanliga.
Jag gillar hur de skildrar Sias förändring och hur hon är rädd att hon ska bli sitt gamla jag igen.
Även maktspelet i skolan tycker jag är bra skildrat. Hur hennes gamla kompisar säger åt henne hur hon ska vara klädd och hur hon ska vara för att fortsätta vara den populära tjejen som alla är rädda för och hur Sia står upp för sitt nya jag hela tiden oavsett konsekvenserna det har för hennes popularitet.
Jag tyckte att den var läsvärd och jag kommer säkert läsa om den någon gång.

Antal sidor: 308
Utgivnings år: 2013
Första meningen: Wake up!
Betyg: 4

Köp den här: Amazon, kindle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar