13 februari 2022

Tänka snabbt och långsamt av Daniel Kahneman


Psykologen Daniel Kahneman, som belönats med Ekonomipriset till Alfred Nobels minne för sin banbrytande forskning, anses vara en av vår tids viktigaste tänkare. Hans forskning har haft stort inflytande inom en rad olika områden från ekonomi och psykologi till medicin och politik. Men det är först nu, i Tänka, snabbt och långsamt, som hans idéer blir tillgängliga för en bredare publik.




Omdöme
Jag tycker det är svårt att recensera facklitteratur. Den var interessant men den innehöll inget som jag använder i min vardag idag direkt. Ska jag vara ärlig tyckte jag den var ganska svår att ta sig igenom. Det tog väldigt lång tid för mig att läsa den och den höll inte mitt intresse hela tiden. Den innehöll väl några bra råd men inget som jag har tagit med mig och som har förändrat mitt sett att tänka. Men den innehöll i alla fall en del interessanta saker så helt dålig var den inte.

Antal sidor: 616
Förlag: Månpocket (rec.ex.)
Utgivningsår: 2013
Betyg: 3 av 5

Köp den här: Adlibris, Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar