13 juli 2014

Booktube-A-Thon TBR

Jag tänker delta i Booktube-A-Thon som börjar den 14:e juli och håller på till den 20:e juli.
Det är Ariel Bissett som håller i den, vill ni veta mer så kolla in hennes video:



Jag tänker försöka klara alla utmaningar.
Utmaningarna är:

  • Läs en bok med bilder
  • Starta och avsluta en serie
  • Läs en bok med rött på omslaget
  • Läs en bok som någon annan valt åt dig
  • Läs en bok från den genre du läst minst från i år
  • Läs en bok som blivit film och se filmen
  • Läs sju böcker eller 300 sidor/dag

Böckerna jag tänker läsa är:



















  • Söta Fredag av Ia Genberg - Bok någon annan valt
  • Ondskan av Jan Guillou - Bok till film
  • Kärlek vänskap hat av Alice Munro - Genre jag läst minst
  • Då tänker jag på Sigrid av Elin Olofsson - Rött på omslaget
  • Där drömmar blir till och Mardrömmar av Emma Andersson - Starta och avsluta serie
  • Page by Paige av Laura Lee Gulledge - Bok med bilder

Totalt blir det sju böcker och sidantalet blir: 2230
För att klara målet måste jag läsa ca 319 sidor/dag, vi får se om jag klarar det. Fyller år på fredag så vet inte hur mycket jag hinner läsa då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar