14 juli 2014

Recension - Berövad av Liz Coley

När trettonåriga Angie Chapman betraktar sin spegelbild, känner hon inte igen sig. En mager och blek främling stirrar tillbaka - med en sextonårings skräckslagna blick. Angie har inget minne av vad som har hänt, men tre år har gått. Tre år då hon varit spårlöst försvunnen, förmodad avliden. Ärren som slingrar sig runt hennes handleder och vrister är de ända ledtrådarna. Nu måste Angie försöka lösa gåtan om sig själv. Och det finns några som kan berätta varje fasansfull liten detalj om de inte hade varit inlåsta - i hennes egen hjärna. Kommer Angie verkligen att klara av sanningen?

Omdöme
Berövad är en fasansfull gripande berättelse. Jag gillade karaktären Angie och hennes alter egon. 
Jag gillade hur hin växlade mellan att berätta från Angies perspektiv och att något alter ego berättade i andrapersonsperspketiv, jag tycker att det gjorde berättelsen levande.
Jag vet inte vad jag ska säga om den mer förutom att det är en riktigt bra bok.

Originaltitel: Pretty girl-13
Antal sidor: 304
Förlag: B Wahlströms
Utgivnings år: 2013
Första meningen: Du hade glömt hur tidigt solen går upp när man är på sommarläger - och hur högt fåglarna kvittrar på morgonen.
Betyg: 4

Köp den här: Adlibris, Bokus, Bookdepository

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar