18 september 2014

Recension - Otrohet av Paulo Coelho

Linda vet att hon är lyckligt lottad.
Ändå känner hon varje morgon, när hon öppnar ögonen till en ny dag, att hon bara vill blunda igen.
Hennes vänner rekommenderar meditation.
Men Linda vill känna mer, inte mindre.
Så hon kastar sig in i ett äventyr som är lika oväntat som vågat, och som återuppväcker en sida av henne som hon - respektabel hustru, kärleksfull mor, journalist mitt i karriären - trodde hade försvunnit för gott. Inte ens hon själv kan förutspå vad som ska ske härnäst...

Omdöme
Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad jag gillade med den här boken.
Men den flöt på när man väl kommit in i den även om den stundtals var lite seg.
Jag gillar språket i boken och beskrivningarna av miljön och personerna.
Det är lite svårt att förstå varför hon inleder affären med ungdomskärleken men jag antar att det handlar om att hon saknade spänning i sitt förhållande och fann spänningen i affären och rädslan för att bli upptäckt.
Det är många associationer till bibeln, Dr. Jekyll och Mr. Hyde och Frankenstein. Har du problem med böcker som kopplas till religion är nog inte det här någon bok för dig.
Jag tror att han med boken vill visa konsekvenserna av att vara otrogen och att det inte löser några problem utan snarare skapar nya.

Originaltitel: Adultério
Antal sidor: 317
Förlag: Bazar (rec.ex.)
Utgivningsår: 2014
Första meningen: Varje morgon när jag slår upp ögonen för att möta det som kallas för "en ny dag" får jag lust att blunda igen och bara ligga kvar i sängen.
Betyg: 4

Köp den här: Adlibris, Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar