05 augusti 2014

Tisdagstips

Den här tisdagen tipsar jag om: YA-böcker


Den här boken handlar främst om en kille som precis får reda på att han kan kontrollera luft. Han får hjälp att lära sig behärska luften av en tjej och de blir så klart attraherade av varandra. Men jag tycker inte att den attraktionen störde berättelsen märkbart. De ska kriga mot några onda som försöker förstöra världen.
Det är en typisk YA-fantasy fast de här varelserna kan kontrollera olika element vilket jag inte tror är så vanligt förekommande. 
Jag tyckte i alla fall att den var bra och jag planerar att läsa fortsättningen väldigt snart.


Den här boken handlar om två flickor som har bott i skogen och nu ska anpassa sig till det moderna samhället. De försöker även lista ut vilka som går att lite på för de unga flickorna bär på en hemsk hemlighet. 
Jag gillar den här boken väldigt mycket. Har du inte läst den så tycker jag att du ska göra det.


Jag tror inte jag behöver säga så mycket om den här boken. Men det är en mycket rörande bok om två personer som är drabbade av cancer. Boken blev film för inte så länge sedan men jag har ännu inte sett den så jag kan inte säga om den är lika bra. Men vad jag hört av andra så ska den vara det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar