08 april 2014

Recension - Ge mig arsenik av Klara Krantz

En dag i maj när allting stämmer. Dagen när Elisabeth, femton år och Säbyskolans största pluggtönt, äntligen fattar: Att det är hon som är Elsa Jansson, ett geni och en författare i vardande.
Och sen: Skolktid i sackosäcken med musiken på hög volym. Med panterboken och den stora debutromanen som ska skrivas, den om hur det är att växa upp som missförstått geni.
Men det finns så mycket annat som tränger sig på. Det finns en magister med fladderlugg, som också verkar trampa asfaltsgator om natten. Det finns en Säbyskola, med en före detta tvillingsjäl och ett ensamt trapphus. Det finns ishavsögon, det finns en jävla massa Förut och det finns platser dit ett geni inte borde gå.

Omdöme
Jag tycker att den var lite trög läst. Men språket var bra och den hade en bra handling.
Jag tror bara att det inte var en bok för mig. Den var helt okej, men som sagt inget för mig.
Gillar du tonårsböcker där huvudpersonen känner sig missförstådd och tycker att allt är jobbigt och att världen är emot henne så är det här boken för dig.

Antal sidor: 200
Förlag: Alfabeta
Utgivnings år: 2013
Första meningen: Det är världens finaste bok.
Betyg: 3

Köp den här: Adlibris, Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar