24 januari 2014

Läs för en god sak

Förra året deltog jag i ett projekt som heter Läs för en god sak (på svenska) ni kan läsa mer om projektet om ni klickar in  på fliken "läs för en god sak".

Då skänkte jag 5 kronor/bok till unicef, så jag tänkte att jag skulle skria hur mycket pengar jag skänkte totalt och det blev 365 kronor. Jag är väldigt nöjd med tanke på att jag pluggar och hade väldigt lite tid för läsningen, vissa månader läste jag bara en bok men jag läste väldigt mycket under sommaren (18 böcker i juli) så det vägde upp den förlorade lästiden under hösten kan man säga.

I år tänkte jag fortsätta med projektet men jag byte organisation. Jag kommer skänka 5 kronor/bok till Frisk & fri som riktar sig till personer med ätstörningar och till deras anhöriga. Ni kommer till insamlingen genom att klicka här. Hoppas att det är fler som vill delta (ni kan självklart välja summa och organisation själva).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar