01 oktober 2013

Läs för en god sak

Här kommer en liten uppdatering av projektet "läs för en god sak", där jag skänker 5 kronor för varje bok jag läst till UNICEF.
Jag har hittills skänkt 315 kronor vilket räcker till 484 vätskeersättningar!
Jag är jätte nöjd hittills, det känns jätte bra att kunna göra något som gör skillnad. Man behöver inte ha mycket pengar för att kunna skänka, det mesta jag har fått ihop på en månad är 90 kronor i Juli, och då har jag läst extremt många böcker, jag läste 18 stycken då, men då var jag med i några read-a-thons också.
Men nu kommer jag inte hinna läsa så mycket på fritiden men jag kommer räkna de böcker jag läser i skolan, om jag läser hela boken.
Jag kommer definitivt göra det här nästa år också och jag tycker att fler ska göra det. Det krävs så lite, du kan skänka 1 krona per bok om du vill, det är helt upp till dig.
För att komma till min insamling klicka här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar