19 maj 2020

The music the stars sang av T. L. Cervantes



In a world filled with music, star lore, and Shadow monsters, an 11-year-old daydreamer girl must master the musical language of the stars before all dreams are turned to nightmares. Will she risk her own memories to protect the dreams of others?

When daydreamer Adi is placed in foster care after being separated from her dying Gran, even the music she sees written in the sky and her new smarty-pants friend Rupe can’t keep her grief away. Nightmares peel off her bedroom walls and materialize, and Shadows pursue her.

Once Adi and Rupe are chased into the magical kingdom of Dream Miners, where miners unearth dreams in the form of gems, Adi welcomes the escape. She feels at home, like she’s stepped into one of Gran’s stories.

But Shadows taint the jeweled gardens blanketing the forest kingdom. Left unchecked, they are growing into a Darkness that will turn dreams into nightmares for children everywhere – unless Adi taps into her unpolished musical talent to stop it.

Omdöme
Jag måste säga att jag är lite kluven angående den här boken. Den hade ett bra budskap men den var väldigt förvirrande. Jag kände inte att jag hängde med riktigt i berättelsen och jag förstod inte alltid vad som hände och varför det hände.
Jag hade även svårt att förstå Adi och varför hon agerade som hon gjorde i vissa situationer. Jag tycker att språket kändes lite som tillgjort som att man försökt lite för mycket.
Som sagt den hade ett bra budskap, och kanske skulle ett barn förstå Adi bättre men jag vet inte om de skulle ha lättare att hänga med i vad som händer då man inte får så mycket förklaringar till händelserna.

Antal sidor: 266
Förlag: Hello Lilia Books (rec.ex. från Netgalley)
Utgivningsår: 2020
Betyg: 3 av 5

Köp den här: Amazon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar