29 oktober 2018

5 böcker jag vill läsa innan 2019

1. The fellowship of the ring av J. R. R. Tolkien
Den här har jag redan börjat lite på. Det har tagit alldeles för lång tid att plocka upp den men nu är det i alla fall på gång och målet är att ha läst klart den innan årets slut.

2. Vi av David Nichols
Jag läste "One day" för flera år sedan och gillade den väldigt mycket men har inte plockat upp någon av hans andra böcker. Den här har jag haft på min Kindle ett bra tag så jag tycker att det är dags att läsa den nu och se om jag gillar den lika mycket.

3. Fågelfångarens son av Richard Hobert
Den här boken har nyligen kommit ut. Den är baserad på en verklig historia och handlar om en familj på Färöarna under sent 1800-tal. Jag tycker att den verkar intressant och den är dessutom ganska kort så jag hoppas att jag hinner med den innan årets slut.

4. Darktown av Thomas Mullen
Det här är en historisk deckare/thriller som handlar om rasism och som har fått mycket bra betyg på Goodreads. Det låter som en spännande bok och jag tror att det är en bok som jag kommer ,gilla.

5. Eat, pray, love av Elizabeth Gilbert
Den här har jag haft i evigheter och jag tycker att det är på tiden att jag läser den. Jag hoppas att jag kommer gilla den men den har fått väldigt blandade recensioner på Goodreads så vi får se. Verkar vara en bok som man antingen hatar eller älskar, så vi får se vad jag tycker om den. Jag gillar att läsa biografier och memoarer för det får en att förstå andra människor bättre. Man behöver inte hålla med personerna man läser om men förhoppningsvis kan man få ut något av det ändå.

1 kommentar: