05 januari 2018

Sammanfattning 2017

Här är en liten sammanfattning av min läsning under 2017.

Jag läste totalt 84 böcker.

  • 12 fysiska böcker
  • 20 e-böcker
  • 52 ljudböcker
50 böcker var skrivna av kvinnliga författare och 34 av manliga författare. Jag gör ingen reflektion kring om det är en kvinnlig eller manlig författare som skrivit boken jag vill läsa. Jag läser helt enkelt böcker som jag tycker verkar bra.

41 böcker var på svenska och 43 på engelska.

Jag läste mest skönlitteratur (21), fantasy (13) och deckare/spänning (12).

Jag avslutade 5 serier men startade 8 så det blev ingen minskning av antalet påbörjade serier.

Medelbetyget blev 3,71, 7 böcker fick en 5:a i betyg, 47 st fick en 4:a, 29 st fick en 3:a, 1 st fick en 2:a och 0 st fick en 1:a.

Böckerna som fick 5:a i betyg var: 
  • Kraften av Siri Pettersen
  • Red queen av Victoria Aveyard
  • Half lost av Sally Green
  • On the fence av Kasie West
  • The 5th wave av Rick Yancey
  • Den odödliga Henrietta Lacks av Rebecca Sklot
  • The adventures of Tom Bombadil av J. R. R. Tolkien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar