11 februari 2015

LäsOSalot + Preject-TBR read-a-thon

Beate, Anna och Anna anordnar en läsalot som pågår just nu. Den började idag den 11/2 kl. 00:01 och håller på till den 17/2 kl. 23:59.

Under läsalotten kommer det att finnas en massa uppdrag eller grenar som man kan utföra om man vill. Annars går läsalotten ut på att läsa böcker som stått i bokhyllan länge.

Här är böckerna jag tänkt läsa:

  • A flower for the queen av Caroline Vermalle
  • Pappan och havet av Tove Jansson
  • Det mest förbjudna av Kerstin Thorvall


Benjamin på Benjamin of tomes på youtube anordnar också ett läsmaraton som hänger ihop med preject-TBR som går ut på att minska högen med olästa böcker och jag har en hel del så jag tänkte att jag är med på den också. Den börjar den 16/2 och håller på till den 22/2 och här finns det också några utmaningar.



1. Läs en bok med mindre än 250 sidor
2. Läs en bok med över 500 sidor
3. Läs en bok med grönt på omslaget
4. Läs en underskattad bok (tänker hoppa över den)
klarar man alla dessa finns det en extra utmaning:
5. Läs en uppföljare du velat läsa länge

Här är böckerna jag tänkt läsa:

  • En oväntad vänskap av Abdel Sellou (under 250 sidor)
  • Ögonblicket av Douglas Kennedy (över 500 sidor)
  • Himmelstrand av John Ajvide Lindqvist (grönt omslag)
  • The scorch trial av James Dashner (uppföljare)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar