05 januari 2015

Recension - To the edge of shadows av Joanne Graham

Sarah Phillips longs for the simple life - a job to fill her days, a home to return to and a small amount of steps to count between the two. Seriously injured in a car crash when she was thirteen, Sarah has no memory of her childhood or the family she lost. 

Ellie Wilson remembers her own past only too well, the cruelty she suffered at the hands of a mother that abused her and a father who couldn’t protect her. She finds Sarah fascinating, a mirror to the life she never had. 

But as curiosity spills over into obsession, and as Sarah’s world begins to unravel, Ellie moves ever closer.

Omdöme
En väldigt bra bok.

Jag gillade karaktärerna, de var välgjorda och kändes verkliga.

Jag gillade även språket, det flöt på bra.

De två olika karaktärerna förvirrade mig en aning då båda berättar ur första perspektiv och det är inget som säger vem av karaktärerna det är som berättar utom vad de gör och hur de beter sig. Efter ett tag lärde man sig dock att skilja mellan karaktärerna.

Jag hade mina aningar om vem den andra karaktären var men det dök ständigt upp saker som gjorde att jag blev tveksam.

Den var spännande och det hände saker hela tiden som gjorde att man ville fortsätta läsa.

Antal sidor: 256
Förlag: Legend press ltd (rec.ex.)
Utgivningsår: 2014
Första meningen: This is what i was.
Betyg: 4

Köp den här: Adlibris, Bokus, Amazon kindle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar