01 oktober 2013

Recension - Snow White and the Huntsman av Lily Blake


Ten years ago, the stunning and vengeful Queen Ravenna murdered her king the same fearful night she married him. But controlling the now desolate kingdom has begun to take its toll on the evil Queen. To keep her magic and beauty from dying, she must consume a heart that is pure. And the only one that has been under cruel watch all along belongs to the king’s daughter.
Ravenna calls for the imprisoned Snow White, but the young woman escapes from the castle and seeks refuge in the Dark Forest. Because the forest is enchanted with magical flora and fauna, the Queen sends for the only man who has ventured into the woods and survived: a tortured Huntsman called Eric.
With his hope long forsaken, the Huntsman agrees to bring back the girl. But when Eric finds his prey, he hesitates. Will he kill her?
Or will he train her to become the greatest warrior the kingdom has ever known?


Omdöme
Den här boken är baserad på filmen Snow White and the Huntsman. Jag tyckte den var helt okej skriven. Den är ingen klassisk Snövit saga med lyckligt slut och gröna skogar. Karaktärerna var okej gjorda, kanske svårt att få till dem riktigt bra när man baserar på en film, men jag tyckte de var helt okej i alla fall de hade lite personlighet men jag tyckte det saknades något.
Jag tycker att hon kunde ha gjort lite mer, skapat lite mer utöver filmmanuset. Tror att den hade blivit aningen bättre då. Men de kanske hade avtal om att hon inte fick göra det.
Jag har inte sett filmen än så jag kan inte jämföra och säga vilken som är bäst. Men vad jag har hört av andra så är filmen bättre.
Jag tycker i alla fall att det var spännande att läsa en bok som är baserad på en film, det brukar ju vara tvärtom. Jag tycker att den är läsvärd om man gillar återberättelser som är lite annorlunda.

Originaltitel: Snow White and the Huntsman
Antal sidor: 220
Förlag: Atom
Utgivnings år: 2012
Första meningen: It was the coldest winter the kingdom had ever known.
Betyg: 3

Köp den här: AdlibrisBokusBookdepository

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar