01 oktober 2013

Läs för en god sak

Kikade runt lite på bloggar och ramlade in på nilmasbokhylla där jag såg att hon är med i ett projekt som heter "Läs för en god sak" som alltså går ut på att man skänker valfri summa till valfri organisation för varje bok man läst.
Den som startat projektet är leserommet.
Jag tycker att det här är en jätte bra idé och har bestämmt mig att från och med nu ska jag också delta i projektet.
Jag kommer skänka 5 kronor/bok till UNICEF (då räknar jag inte in böcker jag läser till skolan, utan bara "nöjes böcker").
Jag kommer betala in varje månad och kommer även skriva på bloggen hur mycket det blev varje månad. Jag har startat en insamling på UNICEFs hemsida som heter "läs för en god sak" dit jag kommer donera pengarna varje månad. Du kan också donera pengar dit om du väljer att donera till UNICEF eller så kan du starta en egen insamling.
Hoppas du vill delta i projektet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar