01 oktober 2013

Amazon Kindle

Fick en Amazon Kindle i födelsedags present! 
Jag fick den enklaste varianten (eller jag sade att jag ville ha den) som inte har några färger och inget ljus. Inte en Paperwithe alltså. 
Jag älskar den det så skönt att läsa på en läsplatta istället för en surfplatta (som jag hade tidigare). Mycket skönare för ögonen och den är jätte lätt att använda + att den är lätt som en fjäder (nästan i alla fall).
Har redan läst två böcker på den (fick den i torsdags). Jag har läst Pivot Point av Kasie West (kostar för tillfället $1.99!) och Silver av Cheree Alsop (som för tillfället är gratis!) och båda var jätte bra. Det finns massa böcker på amazon som är gratis och många av dem är faktiskt bra, dessutom så har de daily deals på fyra böcker också monthly deals på en massa böcker (både kända och mindre kända böcker).
Kindlen har ingen touch utan man navigerar med knappar. Man bläddrar på sidorna (det finns framåt och bakåt knappar på båda sidorna) och sedan kan man markera text och kolla upp ord man inte förstår med navigations knappar under skärmen. Om man stryker under en mening så kommer den komma i ett dokument där meningen står tillsammans med vilken bok den finns i, på vilken sida, vilken dag man strök under, vilken tid m.m. super bra tycker jag. Dessutom så kan man dela det direkt på till exempel twitter.
Den är lätt värd pengarna och att den inte har färg spelar ingen som helst roll för mig då texten i böckerna ändå är svart/vit.
Den finns att köpa på Webhallen och kostar där 790 kr (med reklam, endast som skärmsläckare och en liten remsa i underkanten på hemskärmen), 1190 kr (utan reklam).
Jag har den med reklam eller special offers är det väl egentligen, den visar böcker som har extra pris. Man kan ta bort reklamen om man skulle tröttna på den. De berättar hur man gör här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar