20 juli 2014

Nya boksläpp 2014 - vecka 30

Här är några intressanta böcker som släpps kommande vecka.


Ödesgudinnan på salong d'Amour av Anna Jansson 
På Södertorg i Visby ligger Salong d'Amour. När du kommer in på min frisersalong och jag frågar: "Vad kan jag göra för dig?" menar jag inte bara ditt hår. Jag menar: "Vad kan jag göra för dig i ditt liv?" Min ambition är större än att få till en fin klippning, den är att ge dig ett möte.
Som frisör möter jag människor i alla livssituationer. Bröllop, begravningar, separationer och skolavslutningar. Livsberättelserna kommer glimtvis, ibland får jag förtroenden. Du kan lita på min tystnadsplikt - dina hemligheter stannar hos mig.
Till hjälp på salongen har jag en ung man från Grötlingbo. Han heter Ricky. Jag har lovat hans mamma att göra honom rumsren och lära honom laga mat.
Om du är en trogen kund och vågar se dig i min spegel kan allting hända.





Dissonance av Erica O'Rourke
For Delancey Sullivan, alternate universes aren't just a theory: they're a way of life. Every time someone makes a choice—to eat breakfast or skip it, to sneak out or stay in bed—parallel realities are created, and echo versions of ourselves take the roads not traveled in the Key World. As a Walker, Del navigates between the Echoes, keeping the dimensions in harmony. But when her own choices go horribly wrong, she must decide between her heart and her duty—and live with the consequences.




Welcome to the dark house av Laurie Faria Stolarz
What’s your worst nightmare?
For Ivy Jensen, it’s the eyes of a killer that haunt her nights. For Parker Bradley, it’s bloodthirsty sea serpents that slither in his dreams.
And for seven essay contestants, it’s their worst nightmares that win them an exclusive, behind-the-scenes look at director Justin Blake’s latest, confidential project. Ivy doesn’t even like scary movies, but she’s ready to face her real-world fears. Parker’s sympathetic words and perfect smile help keep her spirits up. . . at least for now.
Not everyone is so charming, though. Horror-film fanatic Garth Vader wants to stir up trouble. It’s bad enough he has to stay in the middle of nowhere with this group—the girl who locks herself in her room; the know-it-all roommate; “Mister Sensitive”; and the one who’s too cheery for her own good. Someone has to make things interesting.




Four av Veronica Roth (på svenska)
Extrabok i Divergent-trilogin, där Four berättar!
Four (Divergent) innehåller fem nya berättelser ur Divergent-trilogins värld. Var och en av dessa - »Falangbytaren«, »Kandidaten«, »Sonen«, »Förrädaren« och »Bekännelsen« - utforskar Veronica Roths dystopiska framtid genom ögonen på den mystiske, karismatiske Tobias Eaton, även kallad »Four«. Tidigare okända aspekter av Four personlighet, historia och relationer avslöjas, och Divergent-trilogins värld får en ytterligare dimension.
I översättning av Helena Stedman.


Extraction av Stephanie Diaz
Clementine has spent her whole life preparing for her sixteenth birthday, when she’ll be tested for Extraction in the hopes of being sent from the planet Kiel’s toxic Surface to the much safer Core, where people live without fear or starvation. When she proves promising enough to be “Extracted,” she must leave without Logan, the boy she loves. Torn apart from her only sense of family, Clem promises to come back and save him from brutal Surface life.
With intense action scenes and a cast of unforgettable characters,Extraction is a page-turning, gripping read, sure to entertain lovers ofHunger Games and Ender's Game and leave them breathless for more.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar