21 oktober 2013

Recension - Pyssla! av Jeni Hennah

Pyssla! är en skattkista för dig som älskar att skapa. Här finns någonting för alla, oavsett om din
favoritpysselgren är att pärla, sy, virka, sticka, baka eller klippa i papper. Mönster till flera av projekten
ligger på bokförlagets hemsida, så att du kan skriva ut skalenligt och slipper kalkera.





Omdöme
Jag tycker att det här är en väldigt bra inspirations bok för den som gillar att pyssla. Fungerar för både nybörjare och vana "pysslare". Beskrivningarna är lätta att följa och det skrivs alltid ut exakt vilket tyg/papper/pärlor osv. som de har använt så man kan göra en exakt lika dan om man vill.
Längst bak i boken finns det teknik beskrivningar på hur man stickar, broderar och virkar samt hur man läser av mönster för stickning vilket jag tycker är jätte bra om man är nybörjare och vill avancera sig lite.
En bok jag rekommenderar till alla som gillar att pyssla och de som vill börja pyssla.


Antal sidor: 128
Förlag: Ica bokförlag
Utgivnings år: 2013
Betyg: 5

Köp den här: Adlibris, Bokus

1 kommentar:

  1. Hej, Vet du vart jag kan hitta mallarna på nätet? Har boken framför mig och googlat mig galen utan att hitta dem nånstans. :P

    SvaraRadera