01 oktober 2013

Läst i januari

Tänkte göra en liten uppföljning och visa vilka böcker jag har läst i januari. Gjorde ett inlägg förut om vilka böcker jag ville hinna läsa, det var 5 böcker. (Läs inlägget här)
Jag har läst:
Släng Alla Kartor - Marcus Birro
Antal sidor: 374
Förlag: Damm Förlag
Utgivnings år: 2012
Första meningen: Sjutton år gammal 1990, skrev jag den här dikten: Jag försöker minnas första gången jag insåg det omöjliga i dig När du svingade din sol som ett svärd ur en sten Nu lever jag i väntan på det förflutna. 
Betyg: 4/5
The Lucky One - Nicholas Sparks
Antal sidor: 384
Förlag: Vision
Utgivnings år: 2008 
Första meningen: Deputy Keith Clayton hadn't heard them approach, and up close, he didn't like the looks of them any more than he had the first time he'd seen them.
Betyg: 4/5
Mina Fräknar - Sofia Hallberg
Antal sidor: 364
Förlag: Damm Förlag
Utgivnings år: 2012
Första meningen: Jag sitter på den svarta pinnstolen Lilla Åland och tittar ut genom fönstret som så många andra kvällar.
Betyg: 2/5
The Book Thief - Markus Zusak
Antal sidor: 554
Förlag: Black Swan
Utgivnings år: 2007
Första meningen: First the Colours.
Betyg: 5/5
Mio min Mio - Astrid Lindgren
Antal sidor: 138
Förlag: Rabén & Sjögren
Utgivnings år: 2011
Första meningen: Var det någon som hörde på radion den femtonde oktober förra året?
Betyg: 4/5
Dorés Bibel - Torgny Lindgren
Antal sidor: 228
Förlag: Norstedts
Utgivnings år: 2005
Första meningen: Här börjar jag min berättelse om Gustave Dorés Bibel.
Betyg: 4/5

Jag läste alltså sex böcker i januari, en bok mer än beräknat. Men jag läste inte alla böcker som jag tänkt att jag skulle läsa. Ska försöka läsa ut "Tillbaka till henne" den här månaden, men efter som att jag har börjat på universitetet så har jag inte så jätte mycket tid åt läsningen. Men ska försöka ta mig tid. smiley 
Det kommer in "TBR" lista så fort jag vet vilka böcker jag vill läsa den här månaden och hur mycket tid jag kommer ha.
Nu sa jag kolla på fotboll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar